• Головна / Main Page
  • СТРІЧКА НОВИН / Newsline
  • АРХІВ / ARCHIVE
  • RSS feed
  • Последние изменения в составе областных избирательных комиссий

    Опубликовано: 2014-05-12 16:53:50

    З моменту утворення ОВК Центральною виборчою комісією, ЦВК було прийнято 13 постанов про зміни у складі ОВК (постанови ЦВК №№ 297, 330, 331, 339, 352, 372, 395, 409, 441, 468, 485, 500, 522), в результаті яких склад ОВК змінився у середньому на 10-30%. Так:

    -          від 10 до 20% змінився склад ОВК ТВО №№ 47 (Донецька обл.), 145 (Одеська обл.), 165, 166, 167 (Тернопільська обл.), 199-200 (Черкаська обл.), 184, 187-189 (Херсонська обл.)

    -          від 20 до 30% - склад ОВК ТВО №№ 15 (Вінницька обл.), 41, 42, 45, 46, 49, 50, 51, 52, 54, 55, 56, 57, 59, 60, 61 (Донецька обл.), 92, 94, 95 (Київська обл.), 168, 169 (Тернопільська обл.), 197, 198, 202, 203 (Черкаська обл.), 207 (Чернівецька обл.)

    -          від 30 до 40% - склад ОВК ТВО №№ 12, 17 (Вінницька обл.), 41, 43, 44, 48 58 (Донецька обл.), 91, 93, 96, 98, 99 (Київська обл.), 135, 136, 137, 139, 141, 142, 143 (Одеська область), 148, 151, 152 (Полтавська обл.), 201 (Черкаська обл.), 205 (Чернівецька обл.)

    -          від 40 до 50% - склад ОВК ТВО №№ 11, 13, 14 (Вінницька обл.), 53 (Донецька обл.), 97 (Київська обл.), 140 (Одеська область), 150 (Полтавська обл.), 206 (Чернівецька обл.)

    -          більш ніж на 50% - ОВК ТВО №№ 18 (Вінницька обл.), 138, 144 (Одеська область), 149 (Полтавська обл.), 207 (Чернівецька обл.)

     

    Менш ніж на 10% змінився первісний склад лише окремих ОВК (наприклад, ОВК ТВО №№ 185, 186 (Херсонська обл.).

     

    Основними причинами змін у складі ОВК стали внесення кандидатами на пост Президента України подань про заміну відповідних членів ОВК (найбільш поширена причина), скасування реєстрації 2 кандидатів на пост Президента України (Н. Королевської та О. Царьова), подання членами ОВК заяв про складання повноважень, порушення членами ОВК вимог виборчого законодавства.

     

    Внесення постійних змін до складу ОВК, що здійснюють підготовку до проведення позачергових виборів, послаблює роль ОВК в належній організації виборчого процесу, зменшує ефективність навчання, проведеного ЦВК за фінансової підтримки міжнародних донорів. У перспективі законодавцю варто було б розглянути можливість внесення до Закону “Про вибори Президента України” змін, спрямованих на звуження можливостей перегляду складу ОВК за поданнями кандидатів на пост Президента України (наприклад, повної заборони чи звуження підстав для заміни членів комісій за поданнями суб’єктів внесення їхніх кандидатур до складу комісій тощо).

     

    До складу окремих ОВК було призначено осіб, які раніше були причетними до порушень виборчого законодавства чи іншої недоброчесної діяльності. В окремих випадках повноваження таких осіб було припинено достроково. Так, в ОВК ТВО № 186 (Херсонська обл.) було замінено одного з членів ОВК (призначеного за поданням М.Добкіна), включеного до Люстраційного списку членів виборчих комісій, який готувався ВГО КВУ. У той же час, у складі цієї комісії продовжує здійснювати свої повноваження ще один член, включений до зазначеного Люстраційного списку. В ОВК ТВО № 187 (Херсонська обл.) регіональним штабом П.Порошенка на вимогу регіонального відділення ВГО КВУ було ініційовано заміну члена ОВК, який раніше обіймав в одній з виборчих комісій посаду за поданням В.Януковича.

     

    Загалом, станом на 8 травня 2014 р. ОВК у більшості випадків забезпечено належними приміщеннями для роботи. Не відповідають встановленим нормативам лише приміщення окремих ОВК (наприклад, ОВК ТВО № 100 у Кіровоградській області, яке має малу площу).

     

    Проблеми матеріально-технічного забезпечення ОВК для багатьох комісій все ще залишаються актуальними. В ряді ОВК відсутні інформаційні стенди та вивіски, в роботі використовується застаріла комп’ютерна техніка, що часто ускладнює роботу з ІАС “Вибори”. Зокрема, в ОВК ТВО № 186 (Херсонська обл.) відсутній інформаційний стенд. В ТВО № 187 ОВК було встановлено стенд для розміщення матеріалів комісії, однак станом на 8 травня 2014 р. на ньому не було розміщено жодного документа. В Харківській області з проблемами матеріально-технічного забезпечення стикнулась ОВК ТВО № 183. Станом на 5 травня 2014 р. в цій ОВК було лише два комп’ютери (з яких працював лише один), лише одна телефонна лінія, яка була підключена за допомогою представника регіонального відділення ВГО КВУ, не вистачало столів, стільців, не було інформаційного стенду. В ОВК ТВО № 181 цієї ж області інформаційний стенд розміщується у коридорі, в якому відсутнє електричне освітлення. Проблеми матеріально-технічного забезпечення є актуальними для багатьох ОВК Одеської області. Наприклад, в ОВК ТВО № 135 відсутня вивіска, в ОВК ТВО № 136 – автомобіль, вивіска, телефон, в ОВК ТВО № 137 – вивіска, в ОВК ТВО № 138 – вивіска, 2 телефони, автомобіль, в ОВК ТВО № 141 – аварійне освітлення. В ОВК № 160, 163 (Сумська обл.) також відсутні вивіски.

     

    Включення до складу ОВК кандидатур осіб, які проживають в інших регіонах України, породжувало відсутність кворуму на окремих засіданнях ОВК. З проблемою відсутності кворуму стикались, наприклад, ОВК ТВО № 178 (Харківська обл.), на засіданні якої присутність 2/3 від складу ОВК і набуття комісією повноважень вдалось забезпечити лише 14 квітня 2014 р., ОВК ТВО №№ 201 (Черкаська обл.), 204 (Чернівецька обл.; кворум був відсутній на першому засіданні ОВК). Періодично відсутній кворум на засіданнях ОВК № 91 (Київська обл.), №№ 131 та 132 (Миколаївська область).

     

    Порушення при здійсненні ОВК своїх повноважень носять переважно поодинокий характер. До найбільш поширених порушень варто віднести затримку в оприлюдненні постанов ОВК на стендах та в передачі постанов ОВК до ЦВК для оприлюднення на веб-сайті ЦВК.

     

    Постійні затримки з оприлюдненням постанов ОВК мають місце в усіх ОВК Кіровоградської області.  В ОВК ТВО №№ 199-203 (Черкаська обл.) на стенді комісії оприлюднюються не всі постанови відповідних комісій, а ті, які оприлюднюються – оприлюднюються з порушенням встановлених законом строків. В ОВК ТВО № 206 (Чернівецька обл.) несвоєчасно оприлюднюються протоколи засідань, порушувались правила ведення діловодства, із затримкою реєструвалась вхідна документація. В Харківській області затримки з оприлюдненням постанов ОВК та їх передачею до ЦВК для розміщення на офіційному веб-сайті Центрвиборчкому мають масовий характер (виняток з цього правила складає лише ОВК ТВО №172). Окремі ОВК також допускають процедурні порушення. Наприклад, на засіданні ТВК ОВО № 183 (Харківська обл.), яке проводилось 6 травня 2014 р., членам комісії не було надано проект порядку денного (відповідно, він не виносився на голосування), в той час як секретар цієї ОВК не вів протокол засідання.

     

    В окремих ОВК серед членів комісій виникали розбіжності та конфліктні ситуації при призначенні на посади адміністративного персоналу. Наприклад, голова ОВК ТВО № 193 (Хмельницька область) самостійно призначила на посаду системного адміністратора, що призвело до конфлікту з іншими членами комісії, які вважали, що адміністративний персонал комісії має призначатись рішеннями комісій.

     

    ОВК ТВО № 11 (Вінницька обл.) одним із своїх рішень визначила коло осіб, які мають право бути присутніми на її засіданнях, та заборонила бути присутніми на засіданнях особам, які прибули на них із запізненням. Цією ж постановою ОВК присутнім було заборонено користуватись мобільними телефонами.

     

    Окремі ОВК стикаються з проблемою доступу до ІАС “Вибори”. У Харківській області комп’ютери ОВК через технічні причини вдалось підключити до ІАС “Вибори” лише 6 травня 2014 р., а в Луганській області ОВК ТВО №№ 107 та 113 були підключені до ІАС “Вибори” 1 травня 2014 р. У Донецькій області ОВК ТВО №58, не маючи доступу до ІАС “Вибори”, проводила розрахунки пропорційних часток керівних посад в ДВК в “ручному” режимі і перевіряла правильність розрахунків до допомогою системи пізніше. Складнощі у використанні системи виникали і в інших ОВК області. В Черкаській області під час травневих свят система ІАС “Вибори” взагалі не функціонувала, оскільки ВАТ “Укртелеком” через технічні причини не міг забезпечити доступ до неї. 6 травня 2014 р. на засіданні ОВК ТВО № 207 (Чернівецька обл.) проводилось жеребкування щодо розподілу керівних посад у складі ДВК між суб’єктами подання кандидатур до складу ДВК. Однак ввести результати жеребкування до ІАС “Вибори” виявилось неможливим через проблеми у функціонуванні системи. В результаті 7 травня 2014 р. цією ОВК було проведено повторне жеребкування щодо розподілу керівних посад в ДВК, яке проводилось без повідомлення суб’єктів виборчого процесу і було оформлене доповненням до постанови ОВК про утворення ДВК від 6.05.2014 р.

     

    Спеціальні виборчі дільниці на тимчасовій основі загалом були утворені ОВК своєчасно. У деяких установах, де перебувають виборці з обмеженими можливостями пересування, ДВК утворено не було. Зокрема, до ОВК ТВО № 172 (Харківська обл.) надійшло подання щодо утворення спеціальної дільниці на тимчасовій основі при слідчому ізоляторі, однак ОВК відмовилась утворювати дільницю з огляду на “сумніви у доцільності її утворення”.

     

    Найбільш проблемною є діяльність ОВК в місцевостях, контрольованих збройними формуваннями сепаратистів, іноземних спецслужб та місцевого криміналітету. Існують обґрунтовані сумніви у тому, що таким ОВК вдасться належним чином організувати виборчий процес у відповідних округах та встановлення підсумків голосування на президентських виборах в межах цих округів. Хоча ЦВК зверталась до МВС, СБУ, Генеральної прокуратури з метою вжиття цими органами невідкладних заходів щодо забезпечення функціонування ОВК, можливість забезпечення ними умов для проведення виборів у проблемних місцевостях Луганської та Донецької областей видається обмеженою.

     

    В Донецькій області ОВК регіону загалом здійснюють свої повноваження в умовах секретності, побоюючись фізичної розправи з боку озброєних терористичних груп. 6 травня 2014 р.  агресивно налаштовані представники так званого «Народного ополчения Донбасса» протиправно втрутилися у  перебіг засідання однієї з ОВК і оголосили “припис”, який зобов’язує членів комісії звільнити приміщення ОВК та передати все майно/приміщення для підготовки псевдореферендуму 11 травня 2014 р. Члени ОВК були вимушені підкоритись вимогам сепаратистів. ОВК ТВО №42 у цій же області не утворила ДВК, оскільки частина членів комісії свідомо ігнорувала засідання через загрозу прийняття комісією рішення про підтримку псевдореферендуму. Окремі члени ОВК №43 також не відвідували засідання комісії, не бажаючи переходу комісії під контроль сепаратистів. 8 травня 2014 р. невідомі особи пограбували приміщення ОВК №43, обґрунтовуючи свої дії необхідністю матеріально-технічного забезпечення проведення т.зв. “референдуму” 11 травня 2014 р.

    В Луганській області приміщення ОВК ТВО № 108 було зайняте сепаратистами, які проводили у ньому підготовку до голосування не референдумі 11 травня 2014 р.

    e-news.com.ua

    Внимание!!! При перепечатке авторских материалов с E-NEWS.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Деловые новости E-NEWS.COM.UA" обязательна.



    При использовании материалов сайта в печатном или электронном виде активная ссылка на www.e-news.com.ua обязательна.