Працівники відділу обслуговування клієнтів у компанії Fortune 500, які отримали доступ до інструментів генеративного штучного інтелекту, стали в середньому на 14% продуктивнішими, ніж ті, хто його не отримав. Про це свідчить нове дослідження, проведене вченими зі Стенфордського університету та Массачусетського технологічного інституту.
Причому найбільшу вигоду від цього отримали найменш кваліфіковані працівники. Це дослідження вперше вимірює вплив інструментів генеративного ШІ на роботу за межами лабораторії. Результати деяких з цих попередніх експериментів показали потенціал, часом дивовижний, великих мовних моделей на робочому місці.
Дослідники відстежували роботу понад 5000 агентів з підтримки клієнтів, що базуються переважно на Філіппінах, за такими ключовими показниками, як швидкість і успішність вирішення проблем клієнтів. Агенти були розділені на групи: одні отримали доступ до інструментів штучного інтелекту – навчені на великому наборі успішних розмов з клієнтами, а інші – ні. Назва компанії, яка спеціалізується на корпоративному програмному забезпеченні для малого та середнього бізнесу США, у звіті не розголошується.
Один з висновків дослідження полягає в тому, що найбільшу користь від технологій отримали працівники-початківці. За допомогою штучного інтелекту найменш кваліфіковані працівники фірми змогли виконувати свою роботу на 35% швидше. Ефективність роботи нових працівників також покращувалася набагато швидше за допомогою ШІ. Згідно з дослідженням, агенти з двомісячним досвідом роботи, яким допомагав ШІ, працювали так само добре або навіть краще, ніж агенти з більш ніж піврічним досвідом, які працювали без ШІ.
Дослідження припускає, що підвищення продуктивності та ефективності низькокваліфікованих працівників може частково відбуватися завдяки тому, що інструменти ШІ можуть поглинати неявні знання, які допомагають найкращим працівникам фірми досягати успіху. Тому на ефективність топових працівників чатбот майже ніяк не вплинув.
Ярослав Жахалов
e-news.com.ua