Мінфін зробив два випуски єврооблігацій: на п'ять років з прибутковістю 9% річних на суму $ 0,75 млрд і десятирічний під 9,75% річних на суму $ 1,25 млрд. Таким чином, всього буде залучено 2 млрд. доларів. І хоча Міністерство фінансів повідомляє, що, за його очікуваннями, новому випуску буде присвоєний рейтинг не нижче B агентствами Standard & Poor’s та Fitch, а в процесі збору заявок вже 390 інвесторів виразили зацікавленість у придбанні нових українських цінних паперів, вартість цього розміщення для України є найвищою в світі за останні місяці серед країн, що розвиваються. Такі ставки свідчать про невір’я інвесторів та кредиторів в економічні реформи в Україні. Відтак, відсутність послідовної економічної, промислової політики, розвитку внутрішнього ринку та подолання корупції продовжує шкодити «кишені» країни не лише напряму, але і опосередковано – через високі ціни запозичень. На цьому наголошують в УСПП.
«В 2017р. Україна виходила на європейський ринок фінансових ресурсів з розміщенням єврооблігацій на 3 млрд. дол. на 15 років під річну ставку 7,375%. Нам вже доводилося коментувати, що інші держави, де економіка теж не блискуча, розмістила свої єврооблігації під відсоток набагато нижчий – дефолтна Греція взяла під 4,6%, нестабільні Ірак – 6,7%, Таджикистан – 7,1%. Це говорить про величезний рівень недовіри до України з точки зору інвесторів. Крім того, згадаємо, як були використані ці кошти. Близько половини була спрямована на поповнення золотовалютних резервів НБУ, які відразу пішли на оплату зовнішніх боргів, а частка – покриття дефіциту бюджету. Тобто кредит, взятий на 15 років, проїли за декілька місяців, розраховуватися за нього будуть діти і внуки. Навряд чи таку політику можна назвати ефективною», – нагадав президент УСПП Анатолій Кінах.
В УСПП завважують, що підхід до використання кредитів в Україні не змінюється. До прикладу, нинішні єврооблігації, за друге тіло позики яких в розмірі $ 1,25 млрд держава повинна буде виплатити додатково приблизно таку ж суму відсотків (97,5% за 10 років) беруться, фактично, для покриття у 2018 році поточних боргових зобов’язань.
«По суті, вся політика в цій царині – «дотягнути» до траншу МВФ, ціна якого також дуже висока – ріст тарифів при низькій платоспроможності населення та браку обігових коштів у бізнесу та промисловості. Беззаперечно, за нинішніх умов запозичення потрібні, щоб уникнути дефолту. Але питання в іншому: на яких умовах та що зроблено, щоб це «порочне коло» не крутилося звичайною орбітою раз за разом? Щоб запрацювала, розпочавши приносити доходи для погашення боргів, економіка, промисловість? Саме з цього треба починати, адже система проїдання кредитів в очікуванні нових довела свою неефективність, вона є банальною пролонгацією кризи, крім того, час використання запозичень робиться все коротшим. Потрібні цільові програми розвитку та комплексні заходи з покращення інвестиційного, бізнес-клімату. Борги, в першу чергу, необхідно повертати за рахунок зростання ефективності, конкурентоспроможності економіки, реалізації величезного потенціалу України», – резюмував Анатолій Кінах.
|
Новости рубрики:
Kyiv dépensera 1,5 milliard de hryvnias pour une nouvelle route vers l'aéroport de Kyiv
Як мінімізувати плинність кадрів у компанії Steuerausblick für 2025: Keine Erhöhung geplant, aber die Situation bleibt dynamisch Автоматизація обліку коштів: ключові аспекти та переваги Les dettes fiscales des entreprises en Ukraine ont augmenté de 22% : quelles régions et entreprises sont en tête Kyiv region leads Ukraine in the number of solar power plants: over 5 thousand plants and 125 MW of capacity Budget de l'État 2025 : plus de 7 milliards de hryvnias pour soutenir le secteur agricole de l'Ukraine NEURC has preserved the price in the electricity market, but left room for maneuver |