Транспортна інфраструктура в країні в тому стані, якою вона є зараз, створює загрозу втрати транзитного потенціалу, поглиблює соціально-економічну кризу. Вона значно обмежує можливості вітчизняного бізнесу, здорожує перевезення. Чи навіть змушує шукати альтернативні варіанти – через залізницю (теж є багато проблем із нестачею вантажовозів, якістю перевезень, тарифами) або морський чи річковий транспорт, досі слабко розвинений. Дуже заважає перевезенням проблема безпечності вітчизняних доріг: Україна за цим показником посіла 134-те місце зі 138-ми можливих у рейтингу міжнародної організації «Всесвітній економічний форум». Близько 95% автодоріг в Україні потребують ремонту або реконструкції. Щорічно кошти на ремонт автомагістралей в Україні виділяються, але результат досі неочевидний. Необхідна чітка робота Дорожнього фонду, введення якого перенесли знову на наступний рік, та викорінення корупції, що «роз’їдає» українські дороги. На цьому наголосили в УСПП.
«В Мінінфраструктури раніше заявляли, що для наведення ладу на дорогах їм треба 250 млрд грн на п'ять років. 40 млрд грн. вже сплачені українськими водіями як транспортний збір. Однак результату вкладень цих коштів в ремонт і реконструкцію доріг ми не бачимо. Тому із запуском Дорожнього фонду не варто зволікати, перед цим налагодивши чіткий моніторинг за розподіленням коштів та їх використанням в цій сфері», – переконаний президент УСПП Анатолій Кінах.
За інформацією того ж Мінінфраструктури, маємо на сьогоднішній рік ураження доріг ямами на 75 тис. км, з них 25 тис. км доріг державного значення. За даними шляховиків, площа ям на дорогах складає 12,2 млн кв. м. Їх латають, а вони все одно ростуть щотижня в обсязі близько 300 тис. кв. м нових ям, каже міністр В.Омелян.
В УСПП переконані, що транспортна інфраструктура могла б становити суттєвий потенціал для поліпшення сукупної продуктивності та регіональної конкурентоспроможності національних виробників. Серйозно організована справа ремонту доріг може пожвавити ситуацію в кількох суміжних сферах – виробництва будматеріалів, дорожніх машин тощо, дозволить створити тисячі нових робочих місць. Проте, навіть за оцінками Світового банку 5-річної давнини, Україна повинна була б витрачати близько 1,5% ВВП лише на утримання автодоріг. Ці цифри вражають, проте не є приводом для бездіяльності.
«Так не може бути – витрачаються гроші, на «латанні» автошляхів працюють люди і техніка, а за рік результатів ремонту на зазначених ділянках наче й не було. Необхідний жорсткий контроль за якістю дорожнього покриття, що використовується, адже в Європі гарантія на такі роботи – 10 і більше років. Звичайно, в тому стані, який вже є, шляхи потребують тотальної реконструкції, це завдання максимум. Наразі потрібно зосередитись на запуску Дорожнього фонду, викоріненні корупції в сфері ремонту і реконструкції доріг, моніторингу за використанням коштів із транспортного збору тощо», – зазначив президент УСПП.
|
Новости рубрики:
Kyiv dépensera 1,5 milliard de hryvnias pour une nouvelle route vers l'aéroport de Kyiv
Як мінімізувати плинність кадрів у компанії Steuerausblick für 2025: Keine Erhöhung geplant, aber die Situation bleibt dynamisch Автоматизація обліку коштів: ключові аспекти та переваги Les dettes fiscales des entreprises en Ukraine ont augmenté de 22% : quelles régions et entreprises sont en tête Kyiv region leads Ukraine in the number of solar power plants: over 5 thousand plants and 125 MW of capacity Budget de l'État 2025 : plus de 7 milliards de hryvnias pour soutenir le secteur agricole de l'Ukraine NEURC has preserved the price in the electricity market, but left room for maneuver |