• Головна / Main Page
  • СТРІЧКА НОВИН / Newsline
  • АРХІВ / ARCHIVE
  • RSS feed
  • Реформа Укрзалізниці має призвести до економічного зростання

    Опубликовано: 2017-03-07 14:17:31

    Стан вітчизняної залізничної інфраструктури багато в чому обмежує економічні можливості як окремих сфер  – АПК, металургії тощо, так і цілої країни. Окремі рішення по модернізації «Укрзалізниці», що були прийняті Національним комітетом з промислового розвитку, досі не знайшли свого практичного втілення. В той же час невтішна реальність залишається: зношеність вагонного парку до 90%, нестача до 40 тис. вантажних вагонів,  спроби підвищення тарифів на чверть без зміни якості перевезень, відсутність співпраці із вітчизняними машинобудівними підприємствами. З огляду на це, ділова спільнота закликає провести реформу залізниці: включити механізми  державно-приватного партнерства, залучити інвесторів в приватні сфери, розробити програму кооперації залізниці із українськими вагонобудівними підприємствами тощо. На цьому наголосили в УСПП та Антикризовій раді громадських організацій, куди входять провідні асоціації промисловості.
    «Перше, з чим необхідно покінчити – це відсутність прозорості в роботі «Укрзалізниці». Після проведення її аудиту Ernst & Young, що виграла тендер, повинні бути оприлюднені фінансова звітність та плани на найближчий період. Друге – це налагодження кооперації із заводами транспортного машинобудування – Крюківським, Дніпровським вагонобудівним тощо.   Це забезпечить підприємства, десятки компаній-підрядників роботою, дасть змогу вирішити проблему дефіциту вагонів за рахунок якісно і конкурентоспроможного за ціною українського продукту», – вважає президент УСПП, голова Антикризової ради Анатолій Кінах.
    У діловому союзі пропонують впровадити державно-приватне партнерство в залізничній галузі. Це означає передачу певних видів діяльності  інвесторам (внутрішнім чи зовнішнім), зберігши за державою контрольний пакет акцій та контроль за інфраструктурою.
    Окрім того, неприпустимо вирішувати проблемні фінансові питання «Укрзалізниці» за рахунок підвищення тарифів. Бізнес вітає відмову від рішення щодо 25%-го росту тарифу, що планувалось ввести вже з початку року, напрацювання Національного комітету з промислового розвитку.
    «Пожежним засобом»  підходити до вирішення тих чи інших питань не вийде. Залізниця перебуває в кризовому  стані,  і без широкої модернізації, оновлення шляхів сполучення і вагонного парку, створення конкуренції в сфері послуг для підвищення їх якості та здешевлення не обійтись», – наголошують в УСПП.
    Наразі невирішеність цих проблем відображається на українських експортерах. Вони змушені відмовлятись від частини контрактів, адже не можуть забезпечити якісну та вчасну доставку.  А поза тим, світові ф'ючерси на руду (один із основних видів експорту) значно зросли, збільшилась врожайність українського АПК. Економіка в Україні, як і експорт, –  напівсировинні, і навіть тут можемо втратити через інфраструктурні перешкоди.
    Напрацювання по реформі УЗ промисловці і підприємці мають – необхідна державна програма, яка б чітко визначила сфери  реформування, виконавців, терміни та очікувані результати. Ділова громада готова брати участь у підготовці програми, її професійному  обговоренні на всіх етапах. 

    e-news.com.ua

    Внимание!!! При перепечатке авторских материалов с E-NEWS.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Деловые новости E-NEWS.COM.UA" обязательна.



    При использовании материалов сайта в печатном или электронном виде активная ссылка на www.e-news.com.ua обязательна.