• Головна / Main Page
  • СТРІЧКА НОВИН / Newsline
  • АРХІВ / ARCHIVE
  • RSS feed
  • Ринки збуту українських літаків треба диверсифікувати

    Опубликовано: 2015-10-13 13:00:42

    Механізм введення економічних  санкцій проти російського агресора є цілком виправданим та має використовуватися  не лише Україною, але й світовим співтовариством. Водночас, держава повинна вжити всіх заходів, щоб цей крок був відчутним для РФ, а не для українського виробника, в тому числі – в  авіабудуванні. На цьому наголосив президент УСПП Анатолій Кінах, спілкуючись із журналістами одного із вітчизняних телеканалів.

    Зокрема, він зазначив, що авіабудівна галузь переживає сьогодні не найкращі часи через втрату своїх східних ринків та відсутності чіткої урядової політики щодо її розбудови та диверсифікації експорту української авіатехніки.

    «Керівництво держави має спільно з бізнесовим середовищем подбати про запровадження та реалізацію держпрограм розвитку авіабудування, диверсифікації ринків збуту для вітчизняних літаків, збереження науково-технічного, кадрового потенціалу підприємств галузі, адже Україна знаходиться серед тих 10-12 держав світу, які мають замкнутий цикл виробництва сучасної авіатехніки, а, отже, унікальну конкурентну перевагу», – наголосив  президент УСПП.

    Головними завданнями, які потребують нагального вирішення, Анатолій Кінах вважає створення умов для доступу промисловців до кредитних ресурсів, налагодження програми імпортозаміщення, активізацію політичних, дипломатичних зусиль із пошуку нових ринків і нових можливостей для вітчизняного авіавиробника.

    «Як може технологічне складне виробництво із тривалим циклом працювати в умовах, коли облікова кредитна ставка НБУ становить 22%, а рентабельність підприємства 2-3%? – дивується президент УСПП. – Також питання: чому Україна, маючи такі хороші середньомагістральні літаки, користується імпортними авіазасобами, залишаючи напризволяще національного виробника? Так не чинить жодна держава світу».

    За його словами, авіабудівному комплексу наразі потрібен сучасний державний протекціонізм, в основі якого – робота над зростанням обсягів експорту і максимальне використання власних промислових потужностей, модернізація виробництв, створення робочих місць.  Ці заходи окреслені в Антикризовій програмі спільних дій влади та бізнесу, розробленій спільно із бізнес-асоціаціями та переданій  керівництву держави.

    Анатолій Кінах також висловив переконання, що попри все, авіасанкції болючіше вдарили саме по російській економіці, ніж по вітчизняній, адже, маючи вищий інтелектуальний потенціал, українські підприємства, такі як ДП «Антонов», давно вже переорієнтовувались на експорт в країни Азії, Південної Америки тощо, не прив’язуючись лишень до ринку РФ та СНД. 

    Зокрема, українська галузь авіабудування має хороші результати кооперації з такими всесвітньовідомими компаніями, як «Boeing», «Airbus». В українських літаках (особливо відомої серії АН) висловлюють зацікавлення партнери з Куби, Північної Африки, Близького Сходу, Ірану (останні навіть збудували на основі АН 140 завод), Індії, яка планує не лише купувати, але й долучитися до модернізації авіатехніки тощо.

    «Переговори з ними потрібно продовжувати. Також слід мати на увазі, що сучасний літак не будується лише в одній державі, той же «Airbus» складається в 10 країнах. Тому треба знаходити своє місце в цій системі світової кооперації і ставати її часткою»,– каже президент УСПП.

    Коментуючи можливий негативний вплив санкцій по авіаперевезеннях, Анатолій Кінах зауважив, що паралельно з ними необхідно реалізовувати державні програми з мінімізації їх наслідків для України. Сюди належить запровадження «відкритого неба» для вітчизняної авіації, прозорої та привабливої для світових, європейських компаній тарифної політики, щоб останні мали більші стимули працювати з Україною, формування альтернативних маршрутів,  в тому числі  транзитних, тощо. 

    e-news.com.ua

    Внимание!!! При перепечатке авторских материалов с E-NEWS.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Деловые новости E-NEWS.COM.UA" обязательна.



    При использовании материалов сайта в печатном или электронном виде активная ссылка на www.e-news.com.ua обязательна.